Ο προυπολογισμός του Δ.Φλώρινας 2009 |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Ολγα Μουσιου | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πέμπτη, 19 Αύγουστος 2010 15:43 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Η ΜΕΙΖΟΝΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ 2009Ο προϋπολογισμός κάθε Δήμου είναι το πιο χρήσιμο οικονομοτεχνικό «εργαλείο» που αντικατοπτρίζει τις προθέσεις της εκάστοτε Δημοτικής αρχής για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του τόπου και αποτελεί την πυξίδα για το άμεσο μέλλον του Δήμου. Μελετήσαμε με προσοχή τον προϋπολογισμό του Δήμου Φλώρινας για το 2009, που μας δόθηκε στην αναλυτική του μορφή προκειμένου να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, και θεωρούμε ότι έχει πολλά σημεία με τα οποία διαφωνούμε ριζικά και αποτελούν ουσιαστικούς λόγους για να τον καταψηφίσουμε. Οι ενστάσεις μας αφορούν αφενός το σκέλος των εσόδων με την αύξηση των ανταποδοτικών τελών στο 4%, (ας μην ξεχνάμε την περσινή αύξηση 3,5% και την προπέρσινη μετεκλογική 6,5%), σε μια εποχή που όλοι οι Δήμοι «πάγωσαν» τα δημοτικά τέλη (πχ. Δήμος Αθηνών, Πειραιώς, Κοζάνης, και πολλοί άλλοι). Την αύξηση αυτή ήδη την καταψηφίσαμε σε προηγούμενη συνεδρίαση και την καταψηφίζουμε όπως καταγράφεται στα έσοδα του προϋπολογισμού. Καταψηφίζουμε, επίσης, την κατανομή των δαπανών, όπως έχει προβλεφθεί να γίνουν για τους παρακάτω λόγους: 1. Θεωρούμε σοβαρότατη παράλειψη την τυπική ψήφιση του προϋπολογισμού για άλλη μια φορά, χωρίς συνοδευτική εισηγητική έκθεση για κάθε κατηγορία εξόδων, που να αιτιολογεί το συγκεκριμένο καταμερισμό των δαπανών. Επικρίνουμε το γεγονός ότι δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μια ουσιαστική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με την αναπτυξιακή πορεία του Δήμου και δεν διοργανώθηκε καμιά εκδήλωση ή συνέδριο γύρω από αυτό το ζωτικό θέμα. 2. Ο προϋπολογισμός του 2009 δεν είναι αναπτυξιακός, όπως παρουσιάζεται με την πρώτη ματιά, αφού για δαπάνες Μελετών προβλέπονται 1.085.000 ευρώ (κωδικός 74). Στην πράξη, όμως, όλα τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι προβλέψεις είναι υψηλές, μελέτες δεν πραγματοποιούνται. Πέρσι προϋπολογίστηκαν 1.932.500 ευρώ για μελέτες και στην ουσία τα χρήματα για μελέτες που δόθηκαν το 2008 ήταν μόνο 86.930 ευρώ (!!!). Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη φάση για το μέλλον του Δήμου μας ενόψει του ΕΣΠΑ (4ου Κ.Π.Σ.) και περισσότερο από κάθε άλλη φορά προέχει η ανάγκη για εκπόνηση μελετών, αν θέλουμε να διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση των μελλοντικών αναπτυξιακών μας έργων και την ένταξή του Δήμου μας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. 3. Επίσης, ο παρόν προϋπολογισμός κινείται στη διαχειριστική λογική των προηγούμενων ετών (2004-2008) και αποτελεί καρπό αποκλειστικά της υπηρεσιακής μέριμνας των αρμοδίων υπαλλήλων του Δήμου. Δεν έχει κοινωνικό στίγμα, εφόσον οι δαπάνες για την κοινωνική πολιτική προβλέπεται να είναι πολύ συρρικνωμένες, άλλωστε το 2008 δεν δόθηκε ούτε 1 ευρώ (!!!) για οικονομική ενίσχυση απόρων συμπολιτών μας (κωδικός 00-6733), οι επίσημες επιχορηγήσεις στους Συλλόγους ήταν μόνο 1.305 ευρώ, αντί των 22.050 ευρώ που ήταν το 2006. Αναρωτιόμαστε τι έγινε εκείνος ο αναβατήρας για τα ΑΜΕΑ των 35.000 ευρώ (κωδικός 70-7135.005) που φέτος παρλείπεται. 4. Είναι έκδηλα προφανής για άλλη μια φορά η απουσία μέριμνας και πολιτικής για την ανάπτυξη των Τοπικών Διαμερισμάτων του Δήμου μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τα 278.313 ευρώ για έξοδα καθαριότητας του Δήμου δόθηκαν συνολικά για την καθαριότητα των Τοπικών Διαμερισμάτων μόνο 20.700 ευρώ (κωδικός 20-6277), ενώ για το 2009 προβλέπεται να δοθεί το ίδιο ποσόν από το συνολικό προϋπολογισθέν για όλο το Δήμο ποσόν των 346.500 ευρώ. Όποιοι άλλοι κωδικοί αναφέρονται στα Τοπικά Διαμερίσματα, είτε για κοπή χόρτων, καθαριότητα, είτε για αγροτική οδοποιία, πεζοδρομήσεις, συντήρηση κοινόχρηστων χώρων και χώρων πράσινου (κωδικοί 30-7323. 001, 30-7323.008, 30-7323012, 30-7323.041, 30-7323.046, 30-7333.007, 30-7333.013, 30-7333.017, 30-7333.019, 30-7333.020, 30-7333.021, 35-7332, κλπ.), με εξαίρεση 12.000 ευρώ για συντήρηση αγροτικών δρόμων (30-7333.030), στα προϋπολογισθέντα του 2009 είναι μηδενικοί. Και θα παραβλέπαμε τους αριθμούς, αν η πραγματικότητα των Τοπικών Διαμερισμάτων ήταν διαφορετική. Δυστυχώς, παρότι ο στόχος της συνένωσης των Καποδιστριακών Δήμων είναι η εξακτίνωση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών αγαθών σε όλη την περιφέρεια του Δήμου και όχι μόνο στο κέντρο του, στα Τοπικά Διαμερίσματά μας επικρατεί εξαθλίωση σε σχέση με την καθαριότητα και τη γενικότερη μέριμνα. 5. Θεωρούμε ότι οι δαπάνες (πραγματοποιηθείσες και προϋπολογισθείσες) στο σύνολό τους για επικοινωνίες, δημόσιες σχέσεις, έντυπα, γραφική ύλη, εκδόσεις, βιβλιοδεσίες, είδη καθαριότητας και καύσιμα-λιπαντικά «Λοιπές δαπάνες» (που είναι απροσδιόριστης χρήσης) είναι αστρονομικές και δεν επιτρέπονται για την οικονομική εμβέλεια του Δήμου μας. Άλλωστε, όπως καταγράφηκε και στον ισολογισμό που καταψηφίσαμε τον Οκτώβριο, για δημόσιες σχέσεις ο Δήμος μας ξόδεψε το αστρονομικό ποσό των 1.238.787 ευρώ (!!!). Στη συνέχεια, παραθέτουμε πίνακες οι οποίοι τεκμηριώνουν τα όσα επικαλούμαστε και θεωρούμε ότι θα πρέπει να επικρατήσει μεγαλύτερος ορθολογισμός στη διαχείριση των δαπανών του Δήμου μας και να δοθεί το στίγμα της αναπτυξιακής προοπτικής. Επικοινωνίες (τηλέφωνα, ταχ. τέλη, κινητά)
Η επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δήμου Φλώρινας Όλγα Μούσιου-Μυλωνά Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Γιάννης Μουρατίδης Αλεξάνδρα Κεβρεκίδου Παύλος Μάγγος Αριστοτέλης Γεωργιάδης
|